CE a hotărât marţi să condiţioneze acordarea de ajutoare pentru infrastructura rutieră de pe teritoriul UE de consolidarea securităţii acesteia, în vederea reducerii la jumătate a numărului victimelor accidentelor rutiere în 2020, fără să intervină asupra limitelor de viteză, relatează AFP, potrivit Mediafax.
"Situaţia nu permite armonizarea limitărilor de viteză pe tot teritoriul Uniunii Europene (UE)", a admis comisarul european pentru Transporturi, Siim Kallas, în cadrul prezentării unui program de acţiune privind securitatea rutieră.
Acelaşi lucru este valabil şi în domeniul sancţiunilor. Este "dificilă armonizarea Codurilor Penale" a celor 27 de ţări membre ale Uniunii, a admis el. Unele dintre ţări au un sistem cu puncte, altele nu.
Un cetăţean francez care depăşeşte viteza în Belgia va fi sancţionat cu o simplă amendă, plătibilă pe loc, în timp ce, în Franţa, această infracţiune este pedepsită prin retragerea unui anumit număr de puncte.
Siim Kallas s-a văzut, de asemenea, nevoit să constate un eşec în privinţa programului de acţiune 2001-2010. "Nu ne-am atins obiectivele" în materie de reducere a numărului accidentelor rutiere, a declarat el. "În Uniune, o persoană este ucisă, într-un accident rutier, la fiecare 15 minute", a declarat comisarul european.
Peste 35.000 de persoane au fost ucise, în 2009, pe drumurile Uniunii Europene. De asemenea, fiecărui deces într-un accident îi corespund patru persoane care suferă leziuni ce le provoacă invaliditate permanentă - leziuni la coloana vertebrală sau craniene -, zece răniţi grav şi 40 de persoane cu răni uşoare, a precizat Kallas.
"Toate acestea costă societatea 130 de miliarde de euro pe an, (o sumă) foarte mare", a apreciat el. Kallas a preconizat adoptarea unui anumit număr de măsuri care vizează un nou obiectiv, şi anume reducerea mortalităţii la jumătate, în 2020.
În