Retele de socializare au devenit indispensabile pentru piata de consum, Facebook, Twitter sau LinkedIn atragand zeci sau sute de milioane de membri. Aceasta tehnologie ajunsa la maturitate incepe sa fie adoptata si in piata de capital, in special in sectorul de retail. In timp ce "Social Trading" poate fi definit ca adoptarea unor decizii investitionale pe baza indicatorilor sociali (informatii de la alti investitori, sentimentul si asteptarile pietei), retelele sociale de tranzactionare le transforma in informatii disponibile online, spun specialistii Admiral Market.
Primele retele se concentrau doar pe schimbul de informatii intre investitori, un concept asemanator cu ceea ce ofera Facebook sau mySpace. iti creezi un profil si postezi strategiile preferate, pietele financiare pe care investesti sau performantele realizate. Urmatorul pas logic pentru aceste retele a fost sa permita investitorilor sa copieze automat tranzactiile celor pe care-i considera profitabili. Participantii - traderi, speculatori sau investitori, isi conecteaza la retea contul de tranzactionare existent la brokerul asociat, pentru a urma investitori de succes, sau, pentru a atrage urmaritori. Nu exista un contact direct intre parti sau un transfer al capitalului, totul se petrece online, tranzactiile liderilor (Leaders) se repeta in conturile urmaritorilor (Followers).
Reprezentantii Admiral Markets estimeaza ca 5-10% dintre investitorii de retail pe piata Forex din Romania sunt prezenti pe aceste retele sociale de tranzactionare: incepatorii au sansa sa ajunga mai profitabili copiind profesionistii, in timp ce profesionistii castiga comisioane din administrare si chiar din profitul realizat de urmaritori. Daca initial s-au concentrat exclusiv pe tranzactionarea pe piata Forex, multe dintre retele au adaugat marfuri si indici bursieri la portofoliu, iar actiunile marilor