Cea mai importanta si mai aglomerata sosea din Romania este Autostrada Bucuresti – Pitesti A1, pe care circula zilnic, in medie, peste 33.000 de vehicule. Cu toate acestea, şi pe DN 72 riculă zilnic 10.000 de maşini.
Potrivit ultimelor date ale Ministerului Transporturilor, rezultate in urma recensamantului de trafic efectuat in 2010 de CESTRIN, pe Autostrada A1 intre Bucuresti si Pitesti, in lungime de 109,4 km, circula in medie 33.546 de vehicule zilnic, din care 20.810 autoturisme, 1.408 microbuze, 848 de autobuze si autocare si 3.165 de camioane.
A1 nu este urmata de DN7 (continuarea spre Sibiu - Nadlac, asa cum poate ar fi de asteptat), de la Pitesti traficul fiind preluat de alte 6 DN-uri -, ci de DN3AC-Constanta (Centura din zona bulevardului Aurel Vlaicu, cu o lungime de doar 3,8 km). Aceasta a inregistrat un trafic de 24.820 de vehicule zilnic, din care 20.935 de autoturisme, preluat acum, in cea mai mare parte, de Autostrada A4. Pe pozitia a treia se situeaza DNCB – Centura Bucuresti, pe care circula in medie 15.471 de vehicule, din care doar 5.943 de autoturisme, restul fiind in special camioane.
Trebuie sa citesti
Centura Capitalei ar trebui sa fie dublata de un inel de autostrada (A0), cu o lungime de 101 km, despre care se vorbeste de ani buni, fara a se intreprinde ceva concret in aceasta privinta.
DN1 Bucuresti – Brasov – Fagaras - Sibiu – Alba Iulia – Cluj Napoca – Oradea – Bors, cu o lungime de 568 de kilometri, este cel de-al patrulea cel mai circulat drum din Romania, cu un trafic mediu zilnic de 15.395 vehicule, din care 11.085 de autoturisme, la acesta adaugandu-se si Centura Oradea, de 14 km, cu un trafic de 15.381 de vehicule.
In mare parte, paralel cu acest traseu ar trebui sa treaca A3 - Autostrada Transilvania, care va lega Bucurestiul de Brasov, Fagaras, Tg. Mures, Cluj Napoca, Zalau, Oradea si gran