Mercedes-Benz a lansat la Azuga noul camion de cursă lungă Actros Euro 6. Noua generaţie a fost dezvoltată pe parcursul a 15 ani şi este cu 4% mai scumpă decât precedenta.
Euro 6 urmează să devină obligatoriu la cel târziu în prima parte a anului 2014. Cei mai importanţi şapte producători europeni de autovehicule comerciale discută asupra investirii a 8 miliarde de euro în dezvoltarea motoarelor. Noua reglementare cu privire la emisiile de gaze marchează cea mai recentă etapă dintr-un proces de şase faze care a fost lansat la începutul anilor 1990 şi care a rezultat în cantităţi aproape insesizabile de emisii poluante ale camioanelor.
Motoarele noului Actros au variante de putere cuprinse între 421 şi 510 CP. Printre sistemele de siguranță prezente la bordul noului camion se numără Stop-and-go (un sistem care permite păstrarea unei distanţe presetate faţă de autovehiculul din faţă) şi generaţia a doua a Active Brake Assist.
“Deşi nu am ieşit încă din criză, sectorul transportului pe distanţe lungi a crescut într-un mod semnificativ. Putem vorbi de creşteri de două cifre (peste 10%) şi uneori chiar de trei cifre (dublarea cifrelor de vânzări) în anumite ţări din Europa Centrală. Dar asta nu înseamnă că piaţa şi-a revenit, nu avem creşteri semnificative în segmentul camioanelor de construcţii sau al celor de distribuţie”, a declarat pentru Adevărul, Christoph Stemmer, director de vânzări Daimler pentru Europa Centrală şi de Est.
Acesta a continuat: „Suntem mulţumiţi că piaţa şi-a mai revenit, dar mai este încă mult de recuperat, până a ajunge la nivelurile de vânzări din 2008. România este o piaţă foarte importantă pentru noi şi evoluţiile din anii de dinaintea crizei au arătat că ţara dvs. poate fi una dintre cele mai profitabile pieţe din Europa”.
Stemmer a declarat că nu poate estima cota de piaţă a diviziei de camioane Mercedes-Be