Vara sanie şi iarna car. Aceasta este zicala după care se ghidează din ce în ce mai mulţi români când îşi stabilesc vacanţa. Conaţionalii noştri îşi cumpără vacanţele din timp, cu reducere, şi nu merg la risc. Chiar cu un buget personal mai mic, nu concep să renunţe la concediul mult aşteptat. Până la declanşarea crizei, românii îşi planificau vacanţele în funcţie de perioada de vară, când de obicei aveau mai multe zile libere. De asemenea, existau şi turişti care pândeau ofertele speciale cu preţuri modice apărute pe site-urile agenţiilor chiar înaintea plecării. Însă, în 2009 „vacanţa la noroc“ n-a mai avut succes, rezervările din timp fiind cele spre care s-au orientat românii.
Citiţi şl:
FOTOGALERIE Oferte de schi pe alese Braşov: „O săptămână la munte“, concediu cu bani puţini la munte pentru toţi românii „Anul acesta a fost an de early-booking, rezervările timpurii fiind duble faţă de anul trecut. Este primul an când s-au cumpărat pachete în august, în octombrie, pentru că hotelierii apelează la tot felul de strategii ca să-şi vândă locurile, asta pentru că vor să salveze din pierderi“, spune Doina Grigoraş, Business Development Manager la Balkan Travel.
Politicile early-booking şi last-minute sunt complet diferite. Prima este practicată de hotelierii care vor să-şi asigure un număr de cazări dinainte, chiar la preţuri foarte mici, în timp ce last-minute apare numai în cazul în care hotelierii mai au locuri disponibile. „Anul trecut au fost mai multe cereri pentru last-minute, dar anul acesta turiştii preferă cereri mai organizate“, spune şi Andra Dumitrache, agent de turism la Travel Studio.
Echilibru de forţe în cifre
Operatorii spun că în România se merge foarte mult pe early-booking pentru cei care au decizia de concediu luată, iar soluţia last-minute este opţiunea celor care consideră că v