Traficul de autocamioane de peste 10 tone pe podul Giurgiu-Ruse va fi reluat pe 13 aprilie, informează luni Agenţia Rutieră din Bulgaria, printr-un comunicat de presă. De la această dată, traficul greu se va efectua pe o singură bandă în ambele sensuri până la sfârşitul lunii mai, când trebuie să se încheie lucrările de reparare de urgenţă.
Duminică seară, autorităţile bulgare au interzis traficul de camioane de peste 10 tone pe podul Giurgiu-Ruse. Decizia a fost luată după ce o groapă uriaşă, cu dimensiuni de un metru pe 80 de centimetri, s-a format duminică în partea bulgară a podului. Potrivit presei bulgare, resturi de beton au căzut pe calea ferată ce trece pe sub şosea, fiind deteriorate atât carosabilul, cât şi placa de beton a podului.
Agenţia Rutieră recomandă ca, până la 13 aprilie, vehiculele de marfă să folosească celelalte puncte de trecere a frontierei între cele două ţări - cele terestre din Dobrogea sau feriboturile pe Dunăre. Pe teritoriul românesc, autocamioanele sunt redirecţionate către celelalte puncte de trecere a frontierei cu Bulgaria, respectiv Vama Veche sau Negru Vodă în judeţul Constanţa, Zimnicea sau Turnu Măgurele în judeţul Teleorman, Calafat şi Bechet în judeţul Dolj.
În medie, un număr de 4.000 de vehicule, dintre care jumătate sunt autocamioane, folosesc în fiecare zi podul dintre Giurgiu şi Ruse.
În momentul de faţă, România şi Bulgaria sunt legate de un singur pod pe toată lungimea porţiunii comune a Dunării - 470 km. Acesta se află între Giurgiu şi Ruse şi a fost inaugurat în anul 1954. Cel de-al doilea pod peste Dunăre între cele două ţări, între oraşele Vidin şi Calafat, se află în prezent în construcţie, urmând să fie inaugurat în următoarele luni.
Adjunctul prefectului districtului Ruse, Andrian Raikov, a spus însă luni că cel mai probabil repararea podului se va face pe