Începând de astăzi, furnizorii de telecomunicaţii vor şti când, unde, de unde, cât şi cu cine vorbim, fie că este vorba despre o convorbire telefonică, fie de un mesaj trimis prin SMS. Din 15 martie ni se monitorizează, în acelaşi fel, şi calculatorul Toate convorbirile telefonice şi SMS-urile vor fi de astăzi înregistrate de operatorii de telefonie fixă şi mobilă şi vor fi stocate timp de şase luni, potrivit Legii nr. 298/2008 privind reţinerea datelor generate sau prelucrate de furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, intrată în vigoare. Concret, toţi operatorii de telefonie fixă şi mobilă, precum Romtelecom, RDS&RCS, UPC, Orange, Vodafone, Cosmote şi Zapp, sunt obligaţi să stocheze timp de şase luni numerele de telefon ale apelantului şi apelatului, adresa abonatului, locaţia celui care este apelat, când a fost făcut apelul şi cât durează convorbirea telefonică. În cazul convorbirilor internaţionale, vor fi înregistrate identitatea internaţională a abonamentului mobil (IMSI) al apelantului şi IMSI al apelatului, precum şi identificarea celulei din care a fost activat serviciul. Tot din 20 ianuarie, toţi operatorii de telefonie fixă şi mobilă sunt obligaţi să stocheze timp de şase luni şi SMS-urile, cui şi când le trimitem. Informaţii pentru procurori Legea dispune ca toate informaţiile înregistrate în această perioadă să fie puse la dispoziţia procurorilor, în urma unei cereri aprobate de preşedintele instanţei de judecată căreia i-ar reveni competenţa să judece cauza în prima instanţă, dacă informaţiile indică pregătirea unei infracţiuni grave, potrivit articolului 15 din actul normativ. Conţinutul convorbirilor telefonice ar putea fi preluat direct de procurori în caz de urgenţă, „când întârzierea obţinerii autorizării din partea judecătorilor ar aduce grave prejudicii urmăririi penale ori îndeplinirii obligaţiilor pe care şi le-a asumat România ca st