Ieşirea spre nord din Bucureşti va fi restricţionată, de marţi, pentru construcţia unui pasaj subteran care va fluidiza circulaţia la anul.
Circulaţia pe DN 1, cea mai aglomerată poartă a Capitalei, se va strangula şi mai mult începând de marţi noapte, când cele şase benzi se vor reduce la jumătate pe porţiunea cuprinsă între strada Dobrogeanu Gherea şi Bulevardul Aerogării.
Deranjul va dura şase luni, spun autorităţile, timp în care vor fi executate mare parte din lucrările la pasajul subteran Băneasa, care ar trebui să fluidizeze circulaţia în zonă.
Construcţia pasajului va dura un an, iar autorităţile recomandă câteva rute alternative ca să se evite blocajele.
Teoretic, acest pasaj ar fi ultima piesă dintr-un complex de lucrări pe care Ministerul Transporturilor l-a gestionat în ultimii ani, în încercarea de a mai uşura calvarul şoferilor care tranzitează zilnic primul drum naţional al ţării.
65.000 de maşini pe zi
Pasajul subteran de la Băneasa va avea 1,2 km cu tot cu rampe şi va fi construit pe axul şoselei Bucureşti-Ploieşti. Va avea patru benzi, câte două pe fiecare sens, şi va debuta cu un tunel de 72 de metri, la intersecţia DN 1 cu Bulevardul Aerogării şi strada Ion Ionescu de la Brad.
„Acest pasaj face parte dintr-un proiect care include şi două pasaje supraterane din aceeaşi zonă, cu rolul de a fluidiza traficul pe DN 1 dinspre Casa Presei şi ieşirea spre Ploieşti. Oraşul ăsta va avea măcar o arteră aerisită. După construirea pasajului, «dopul rutier» se va muta la Casa Presei, însă acolo avem 3 artere care îl pot prelua. Într-o zonă în care traficul atinge 65.000 de vehicule în 24 de ore în weekend şi în perioada vacanţ elor, actuala infrastructură este insuficientă.
Singura rezolvare pentru traficul spre Ploieşti o va reprezenta autostrada Bucureşti