Unul dintre cei mai titraţi specialişti în comunicare şi advertising, director de creaţie în cadrul 23 Communication Ideas, Bogdan Naumovici împlineşte astăzi 44 de ani. Jurnalul Naţional îi urează „La mulţi ani!”
„Am o perioadă foarte activă la serviciu, sunt campaniile de primăvară, început de vară, pe la toţi clienţii. Sunt optimist pentru acest an în ceea ce înseamnă publicitate. Arată bine, cel puţin de unde mă uit eu. Pe de o parte. Pe de altă parte, încerc marea cu degetul, vreau să dăm drumul la o mişcare civică, politică, care să încerce să schimbe câte ceva în România. Altfel, dacă mă lasă vremea, aş vrea să-mi reiau obiceiul de a merge cu motocicleta. Publicitatea a apărut în viaţa mea dintr-o întâmplare, nu a fost nimic premeditat. Am studiat să devin inginer prea mulţi ani, vreo 11-12 ani. Odată cu Revoluţia, s-au schimbat datele, nu mai avea nici un rost să devin inginer. La un moment dat, prin '96-'97, un prieten, Anghel Mora, Dumnezeu să-l ierte, m-a luat la firma lui de publicitate, pentru că trebuia să mă angajez. Am început la departamentul Client Service, în câteva luni, prietenul meu şi-a dat seama că aş fi mai bun la creaţie. Nu am reuşit să câştig nici un leu din acea poveste, am stat 8 luni, timp în care trebuia să iau 100 de dolari lunar, dar nu i-am luat niciodată pentru că nu erau bani. În ziua când, în sfârşit, au venit banii, Mora i-a jucat la cazino şi i-a pierdut. Aşa că, după 8 luni, am plecat la Leo Burnett, unde am dat vreo 3 interviuri şi m-am angajat junior copywriter. Pentru a avea succes ca om de publicitate trebuie, în primul rând, să fii de la început şi să reuşeşti să rămâi mereu curios. Să fii interesat de ceea ce se întâmplă în jurul tău, să îţi placă oamenii, să ai multă răbdare, răbdare să înveţi despre businessurile clienţilor tăi, absolut tot dacă se poate, răbdare să înveţi totul despre consumatori, despre piaţa în