Cum previziunile economice globale raman, pe mai departe, incerte, companiile si-au schimbat abordarea. In loc sa stea si sa mai astepte revirimentul economic, ele se concentreaza acum pe optimizarea afacerii prin controlul costurilor si cresterea eficientei se arata intr-un raport al Ernst & Young.
Presiunea pe preturi este cel mai mare risc mentionat de companii pentru 2013.
Echipele de top management au admis ca va trebui sa identifice noi cai pentru a obtine profit, ca sa poata face fata scaderilor inregistrate in pietele dezvoltate.
Acest fapt este reflectat si de orientarea companiilor catre inovatie si catre pietele emergente pentru generarea de noi oportunitati. Aceasta stare de lucruri contrasteaza cu cea din anul 2011, cand companiile erau concentrate pe riscurile asociate masurilor de reglementare si de conformitate, iar cele mai importante oportunitati erau generate de executarea strategiilor lor operationale.
Datorita evolutiilor anemice in cresterea pietei si competitiei acerbe la nivelul preturilor, companiile din pietele dezvoltate s-au orientat catre piete noi, in care sa poata fructifica oportuntati de extindere, mentioneaza raportul Ernst & Young.
Insa, pentru a exploata potentialul pietelor cu crestere rapida, companiile trebuie sa puna in balanta oportunitatile de aici cu propriul lor nivel de toleranta la riscuri. Important este nu atat cum intra in aceste piete, ci cum le cuceresc.
Agilitatea operationala
Nivelul ridicat al salariilor si al costurilor de productie, precum si noile masuri de reglementare tot mai stricte impuse in diverse sectoare ii determina pe respondenti sa plaseze pe locul doi riscul asociat nevoii de control al costurilor si presiunii tot mai mari pe profit.
Astfel, companiile sunt nevoite sa ia decizii tot mai drastice in privi