Salonul Dubai Motor Show 2013, eveniment deschis până pe 9 noiembrie, este gazda unui bolid menit a ispiti bogaţii din lumea arabă.
Dintre cei 150 de expozanţi şi 600 de maşini una şi una, de departe se remarcă supercarul Devel Sixteen a cărui fişă tehnică face să pălească chiar şi „steaua” Bugatti-ului Veyron. Acesta pare o combinaţie între un Battmobil (exit-ul celor două evacuări gigant din spate ca două turbine) şi Pagani Huayra (exteriorul cabinei şi jumătatea posterioară ce adăposteşte grupul motopropulsor), în vreme ce botul cu capota trifurcată este un „reziduu” stilistic de la Lamborghini Egoista. Cockpit-ul şi habitaclul primesc în schimb o doză din Koenigsegg.
Denumirea „Sixteen” trădează că este vorba despre un propulsor în 16 cilindri, însă spre deosebire de Bugatti Veyron a cărui cilindree de 8.000 cmc este aranjată într-o arhitectură „W” (4 rânduri a câte 4 cilindri), Devel preferă un mai comod V16.
Enzo Ferrari spunea că “automobilul a fost inventat ca să extindă libertatea oamenilor, nu ca să-i înnebunească mai rău”, însă arabii par că au reuşit să aducă foarte multă confuzie cu noua lor creaţie. Devel Sixteen are trecută în fişa tehnică o putere de 5.000 CP, ceea ce conform producătorului sunt suficienţi pentru a rezolva acceleraţia 0-100 km/h în 1,8 secunde, adică mai abrupt cu aproape 1 secundă raportat la Veyron-ul aflat sub aripa grupului german Volkswagen. Viteza maximă de 560 km/h este cu 143 km/h peste cel mai iute Hennessey Venom GT (1.255 CP şi 1.150 Nm) şi cu 152 km/h peste cei 408 km/h ai Veyron-ului Grand Sport Vitesse (1.200 CP).
De ani buni circulă folclor cum că Bugatti, implicit grupul mamă VW, ar vinde supercarul Veyron în pierdere cu multe milioane, însă beneficiile în ceea ce priveşte capitalul de imagine aduc câştiguri ce îl fac util în gama exoticului sub-brand. Unicul hipercar Devel Sixteen nu ar putea fi vâ