Programul de transport elaborat de primarie prevede mentinerea a doua trasee de troleibuz. Totusi, nu este exclus ca aceste mijloace de transport sa fie inlocuite cu autobuze. La inceputul anului, conducerea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi a luat hotararea sa desfiinteze traseul 46 de troleibuz, cu ruta Rond Pacurari – Rond Bucium. In prezent, Regia mai are trei trasee active de troleibuz, pe rutele Pacurari- CUG, Copou-CUG si Copou-Tudor Vladimirescu. RATP detine in parcul sau electric un numar de 46 troleibuze, 12 Skoda, second -hand, si 34 DAC, de productie romaneasca, care sunt destul de uzate. "Noi am incercat sa mai achizitionam din Occident troleibuze second-hand, insa nu au fost disponibilitati in acest sens, iar cele noi sunt foarte scumpe. Probabil ca solutia va fi inlocuirea treptata a troleibuzelor cu autobuze", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. Un aspect important pe care municipalitatea nu l-a stabilit prin programul de transport este cel al traseelor pe care vor circula cele 50 de microbuze Iveco, exploatate in prezent de SC Autobuzul SA. Cel mai probabil, aceste mijloace de transport vor fi folosite de RATP, pentru a suplimenta capacitatea de transport pe traseele deservite de autobuze, in orele de varf. Problema este ca aceasta varianta nu poate asigura un grad de exploatare a microbuzelor de suta la suta.
Cristian MATASA
Programul de transport elaborat de primarie prevede mentinerea a doua trasee de troleibuz. Totusi, nu este exclus ca aceste mijloace de transport sa fie inlocuite cu autobuze. La inceputul anului, conducerea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi a luat hotararea sa desfiinteze traseul 46 de troleibuz, cu ruta Rond Pacurari – Rond Bucium. In prezent, Regia mai are trei trasee active de troleibuz, pe rutele Pacurari- CUG, Copou-CUG si Copou-Tudor Vladimirescu. RATP