După un an în care a fost salvat de Logan, grupul Renault pariază pe noul Megane pentru a continua redresarea, dar ţintele impuse de Carlos Ghosn în „Renault Commitment 2009” par prea ambiţioase. Bossul Renault, Carlos Ghosn, consideră că grupul său se află pe drumul cel bun pentru a atinge obiectivele anunţate în deja vestitul «Renault Commitment 2009», conform căruia marja operaţională va trebui să atingă 6% anul viitor. Astfel, dacă în 2006 R
După un an în care a fost salvat de Logan, grupul Renault pariază pe noul Megane pentru a continua redresarea, dar ţintele impuse de Carlos Ghosn în „Renault Commitment 2009” par prea ambiţioase.
Bossul Renault, Carlos Ghosn, consideră că grupul său se află pe drumul cel bun pentru a atinge obiectivele anunţate în deja vestitul «Renault Commitment 2009», conform căruia marja operaţională va trebui să atingă 6% anul viitor. Astfel, dacă în 2006 Renault înregistra o marjă de 2,56% din cifra de afaceri, la sfârşitul anului trecut acest indicator se poziţiona la 3,3%, iar pentru 2008 este foarte posibilă atingerea unui nivel de 4,5%. Încrederea debordantă a lui Ghosn nu a sedus însă analiştii. „Noi continuăm să vedem Renault ca fiind una dintre companiile cu cel mai mare risc de a nu îşi atinge ţintele anunţate“, declara, la numai o zi după prezentarea rezultatelor financiare ale Renault, un oficial al celei mai mari bănci independente private din Europa, Sal. Oppenheim.
Acest pesimism pare a fi în contradicţie cu rezultatele prezentate pe 14 februarie de preşedintele Renault. Oficialul francez se declară încrezător în creşterea cu nu mai puţin de 1,2% a marjei operaţionale în 2008, deşi este conştient că va avea de a face cu o piaţă chiar mai dificilă decât anul trecut. În timp ce concurenţii săi europeni mizează pe creşteri mult mai reduse ale acest