Aneta Bogdan, autoarea cărţii „Branding pe frontul de Est”, îl consideră pe Traian Băsescu „probabil cel mai toxic dintre toţi” preşedinţii Este unul dintre cei mai influenţi profesionişti din industria comunicării din România şi membră a celei mai importante asociaţii internaţionale a profesioniştilor în marketing. Aneta Bogdan, Managing Partner Brandient, leaderul pieţei de consultanţă de brand şi design în România, a lansat de curând „Branding pe frontul de Est”, o interesantă carte „despre reputaţie, împotriva curentului”, scrisă după aproape 20 de ani de practică în marketing, comunicare şi branding. Aneta Bogdan îi critică aici pe politicienii şi pe preşedinţii acestei ţări şi pe cei răspunzători de brandul de ţară.
Despre brandul de ţară, specialistul observă: „M-am amuzat auzindu-i pe cei responsabili cu conceptualizarea brandului de turism al României cum, în plin scandal mediatic, au apărut pe televizor şi ne-au spus ce mare noroc pe capul nostru, al românilor, cu acest scandal care a generat mai multă vizibilitate decât ar fi putut să o facă o lansare normală, fără probleme. Altfel spus, vorba unui coleg: „Ce noroc cu mineriada, că s-a vorbit despre brandul România mult mai mult decât ne-am fi permis noi să plătim....”
Nici „politicienii care fac managementul acestei ţări” n-au fost lăsaţi deoparte: „Needucaţi, în general, neinstruiţi în business, în diplomaţie, în politică, în comunicare, necarismatici pentru europeni sau americani, pentru asiatici sau extratereştri, incapabili să-şi îndeplinească rolul de a promova brandul România înăuntrul şi în afara ţării, fără viziune şi fără aspiraţii, mici din toate punctele de vedere, aceştia au fost şi sunt cel mai mare ghinion al României. Aceştia sunt cioclii României moderne, oamenii care îşi urăsc propriul popor şi îl fac să sufere. (...) Iar descrierea se potriveşte până la