Ferrari 250 Testa Rosa 1958
Dincolo de pasiunea sa pentru tricourile polo, Ralph Lauren este un pasionat al maşinilor sport. "Muzeul de Arte Decorative" din Paris expune pentru prima dată în Europa capodoperele colecţiei sale, a căror frumuseţe sculpturală uimeşte atât în curbele circuitelor raliurilor, cât şi în penumbra sălilor de expoziţie. În această defilare a automobilelor "haute-couture", Ralph Lauren demonstrează că automobilul este o artă majoră, desenată de nume mari. Dacă alăturarea cuvintelor artă şi automobil poate uimi spiritele mai conservatoare, trebuie spus că această expoziţie nu este prima. Cu 40 de ani în urmă, un juriu format din designeri, printre care Joe Colombo şi Roger Tallon, şi artişti ca Riopelle, Vasarely şi Tinguely, introducea în "Muzeul de Arte Decorative" câteva exemplare ale genului. Cam în aceeaşi epocă, comisarul priseur Hervé Poulain îi cerea lui Calder să personalizeze un "BMW 3.0 CSL" pentru circuitul de 24 de ore de la Mans. Au urmat un "McLaren" pentru César, un "Venturi" pentru Armani...
Cele mai mari figuri ale anilor artei pop vor semna pentru el "Art Cars", o aventură povestită în "Mes Pop Cars", până la Jeff Koons în 2010.
Rodolphe Rapetti a selecţionat pentru muzeu "capodoperele" lui Ralph Lauren. Pentru acest conservator general al patrimoniului, curatorul retrospectivei pictorului Odilon Redon de la Grand Palais, "o maşină frumoasă este tot atât de rară ca un tablou într-o stare perfectă de conservare". Operele reflectă marile etape ale designului automobilului european din anii '30 până în 1990, explică Rodolphe Rapetti, specialist în patrimoniu. De la artă la automobil nu este decât un pas, la fel ca şi de la artă la modă.
Minunile eleganţei şi mecanicii
O altă piesă etalată la Luvru
"Prima maşină pe care a cumpărat-o era un «Morgan», în 1961, albă, decapotabilă, cu scaunele în pi