Va mai fi păstrat supermarketul de la Universal, ce va fi redenumit în „Star Market”. Celelalte amplasamente vor fi cedate, administratorul fiind în negocieri pentru o asociere cu alte două reţele de supermarketuri
Retail Center Association (RCA), care deţine din 1 octombrie 2011 master-franciza retailerului Spar Internaţional, a anunţat că nu va mai reînnoi contractul pe 2013 cu compania olandeză. „Vom renunţa, a fost o investiţie proastă”, ne-au declarat reprezentanţii asociaţiei, adăugând că nu au primit niciun sprijin din partea olandezilor.
În prezent, reţeaua Spar mai deţine la Braşov doar trei magazine, fiind operată de subfrancizorul Retail D&I, care mai are în administrare şi magazinele Aprozar şi Gostat. „Vrem să dezvoltăm mai bine reţeaua Aprozar, care este un brand propriu. Probabil doar magazinul de la Star (din Braşov – n. red.) se va numi Star Market. Oricum, suntem în negocieri cu alte două reţele de supermarketuri cu care este posibil să ne asociem. Datorită unor clauze de confidenţialitate nu le putem divulga numele, însă”, mai spun sursele citate. Surse din piaţă au anunţat, însă, la finele anului trecut, că negocierile sunt purtate cu cei de la Mega Image.
În a doua parte a anului, compania a închis cinci din cele opt magazine Spar din judeţul Braşov, ultimul fiind supermarketul deschis în aprilie în noul ansamblu de locuinţe Privilegio din Braşov.
Practic, neprelungirea contractului cu Spar International înseamnă al doilea eşec al acestei reţele în România, după cel din 2009, când compania Spar SRL a intrat în insolvenţă, chiar dacă era unul dintre cei mai mari retaileri alimentari români, cu afaceri de 44 milioane de euro în 2008 şi peste 20 de magazine. Va mai fi păstrat supermarketul de la Universal, ce va fi redenumit în „Star Market”. Celelalte amplasamente vor fi cedate, administratorul fiind în negocieri p