Experienta unui program de MBA nu inseamna doar implicarea unui manager intr-un program de un an sau doi sau posibilitati de networking. MBA-ul este un adevarat tur de forta pentru manageri, este de parere Rodica Radulescu, director al programului Business School in cadrul Codecs, una dintre companiile care activeaza pe piata de instruire manageriala.
"MBA-ul este un test de anduranta. Mai ales in situatiile in care un astfel de program nu te scoate din activitate, managerii trebuie sa aloce timp studiului, pe langa orele de program de la job, ceea ce poate fi foarte solicitant", spune Radulescu
De ce aleg managerii sa faca un MBA? Printre motive se numara dorinta de avansare, dezvoltarea abilitatilor personale si profesionale, imbunatatirea performantelor si, nu de putine ori, cresterea salariilor. Iar decizia de a urma un anumit program de MBA nu este una usoara. "E ca atunci cand alegi un produs de lux si vrei sa vezi care este renumele sau in piata", explica directorul de program.
Rolul profesorilor care predau in cadrul unui program de MBA, al tutorilor cum mai sunt ei numiti, este sa ii ajute pe studenti sa gaseasca solutia, nu sa ofere solutii. De ce? "Pentru ca nu exista solutii unice in management, insa se poate vorbi despre cea mai buna solutie la un moment dat, intr-un anumit context", explica Radulescu.
Cele mai mari castiguri ale unui program de MBA sunt dezvoltarea capacitatii de analiza critica a studentilor si implicarea acestora intr-o retea de networking formata din alti manageri de top. "Un aspect important il constituie faptul ca, pe masura parcurgerii programului, cursantii trec printr-un proces de dezvoltare personala, dobandind noi atitudini si comportamente absolut nece-sare unui manager de succes", spune ea.
Desi este un MBA, programul oferit in Romania de The Open University Business School (OU Business School)