Compania din Resita a disponibilizat anul acesta peste 20 de persoane din sectia de ambalare in urma achizitiei de noi utilaje.
Ioan Popa, directorul general si actionarul minoritar al producatorului de paste fainoase Pangram Resita, companie care a rulat anul trecut afaceri de 18 mil. euro, sustine ca anul acesta a reusit cu greu sa mentina vanzarile companiei la nivelul anului 2008 dupa ce criza economica a inceput sa se resimta si in industria alimentara.
"Facem eforturi enorme pentru a vinde la nivelul anului trecut. Pana la finalul lunii august, vanzarile au fost la acelasi nivel cu cele din 2008. Incepand cu luna septembrie insa am inregistrat o scadere de 7-8% a vanzarilor, ceea ce per total inseamna o scadere de 1% de la inceputul anului", spune Ioan Popa. El a adaugat ca marja de profit a companiei a inregistrat de asemenea in primele noua luni ale acestui an o scadere de 5% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Popa, 41 de ani, este fondatorul Pangram si detinatorul a 20% din titlurile companiei in urma vanzarii pachetului majoritar de actiuni (60%) catre producatorul italian de croissante FoodCo, parte a grupului Colussi, una dintre cele mai mari companii din industria alimentara a Italiei.
Mult mai atenti la cifre
Directorul general al companiei sustine ca se astepta ca Pangram sa treaca printr-o perioada dificila anul acesta, de aceea a luat mai multe masuri pentru a minimiza efectele crizei economice asupra vanzarilor companiei.
"Am coborat pretul net cu 10% la paste, in conditiile in care materia prima s-a ieftinit anterior cu 16 - 18%, iar ponderea materiilor prime reprezinta jumatate din pretul final al produselor", spune el.
Pangram a disponibilizat anul acesta peste 20 de persoane din sectia de ambalare in urma achizitiei de noi utilaje, a redus forta de vanzari, a reorganizat rutele agentilor de v