Piata romaneasca de publicitate online s-a ridicat in primul semestru al acestui an la 43,7 milioane de lei (putin peste 10 milioane euro), in usoara scadere fata de cel de-al doilea semestru din 2010 si in usoara crestere fata de primele sase luni ale anului trecut, in conditiile in care numarul de website-uri participante a crescut. Pe aceeasi baza comparativa de website-uri, publicitatea online a scazut fata de ianuarie-iunie 2010. Potrivit ultimului raport Romanian Online Advertising Study (ROADS), realizat de IAB Romania si PwC Romania si prezentat miercuri in cadrul evenimentului IAB Forum, luna mai a fost cea mai buna a acestui an pentru publicitatea online, urmata de iunie.
Vezi mai jos cum se pozitioneaza Romania pe piata europeana de publicitate online
Datele prezentate miercuri de Ruxandra Badila, marketing and business development director PwC Romania, arata ca in primul semestru principalele categorii de clienti de publicitate online au fost serviciile financiare, telecom si auto.
Anul trecut, valoarea pietei de publicitate online s-a ridicat la 86,05 milioane de RON (20,4 milioane euro, la cursul mediu anual). In primul semestru din 2010, publicitatea online se ridicase la 42,05 milioane RON (circa 10 milioane euro), cu 65% mai mult decat primul tremestru al anului 2009. In ultimele sase luni din 2010, studiul ROADS a indicat venituri lunare totale de 43,99 milioane RON.
Anul acesta, la studiu au participat companii reprezentand circa 1400 de website-uri. Pentru studiul precedent, aferent anului trecut, au fost luate in considerare mai putine website-uri - 1.150. Pe aceeasi baza comparativa de companii, publicitatea online in primul semestru din 2011 a scazut cu 9% fata de primul semestru din 2010 (-13% fata de S2 2010). Per total, piata a crescut usor, cu 4%, fata de S1 2010.
Studiul ROADS analizeaza investit