Filmul horror, cu actori necunoscuţi, are premiera astăzi, în cinematografele din România. Pelicula, realizată cu doar 15.000 de dolari, este cea mai profitabilă din istorie, datorită raportului dintre încasările în valoare de 107 de milioane de dolari şi buget.
Horror-ul face parte din familia cinematografică a lui „The Blair Witch Project", datorită eficienţei cu care nişte imagini filmate cu camera de mână, şi care nu arată mare lucru, creează o atmosferă înfricoşătoare.
„Activitate paranormală" a fost produs cu un buget de patru ori mai mic decât „ruda" sa mai vârstnică. „The Blair Witch Project" a încasat 248 de milioane de dolari şi a fost realizat cu un buget de 60.000 de dolari. Calculând raportul dintre încasări şi buget, „Activitate paranormală" a devenit cel mai profitabil film din istorie.
Dar pelicula nu ar fi ajuns la o asemenea performanţă dacă nu ar fi avut parte de o campanie de marketing originală şi inteligentă. În lipsa numelor cunoscute de pe generic, aceasta s-a bazat pe faptul că nimeni nu ştia exact ce se întâmplă în film, dar şi pe recomandările pe care spectatorii le vor face prietenilor.
Film cu poveste simplă
Pelicula a fost lansată la 25 septembrie în SUA, însă doar în câteva cinematografe. Producătorii au lansat trailere misterioase pe Internet în care le spuneau spectatorilor că, dacă vor să vadă filmul, să trimită un e-mail şi să ceară ca acesta să vină la un cinema din regiunea lor. Strategia a funcţionat şi, în cele câteva săli în care a rulat filmul, încasările au fost uriaşe.
Trei săptămâni mai târziu, pelicula horror a fost lansată în 2.700 de săli, iar încasările au trecut de 100 de milioane de dolari, spre surprinderea producătorilor. Tinerii Katie (Katie Featherston) şi Micah (Micah Sloat) se mută împreună într-o casă din suburbii.
După doar câteva zile, cei doi încep să simtă o p