Afacerile producatorilor de vopsele au crescut in medie cu circa 10% anul trecut in lei, insa in euro media a fost mult mai mica, din cauza devalorizarii monedei nationale si a faptului ca firmele de profil achizitioneaza materia prima in euro si vand produsele in lei. Pentru anul acesta principalii jucatori estimeaza o scadere a pietei de cel putin 20%, odata cu scaderea puterii de cumparare si cu reducerea investitiilor imobiliare.
„Probabil, fara criza, am fi putut sa majoram cifra de afaceri cu 3-4%", spunea Aurel Köber, presedintele si actionarul majoritar Köber, in momentul in care a anuntat rezultatele financiare pentru anul 2008. In aceeasi situatie se afla si ceilalti jucatori de pe piata, al caror business a avut de suferit in 2008, mai ales incepand cu luna septembrie. Daca luam in considerare faptul ca perioada septembrie-noiembrie inca este considerata sezon pentru industria de vopsele, impactul a fost destul de mare pentru principalii producatori de profil.
Piata de lacuri si vopsele a atins anul trecut valoarea de 210-220 milioane de euro, potrivit estimarilor Business Construct pe baza datelor din piata, in crestere cu doar 10% fata de anul precedent, mult sub estimarile initiale, care indicau o majorare de 20-25%, avand in vedere ca businessurile unor companii chiar au scazut in euro.
„Piata a fost alimentata in egala masura de nevoia acuta de spatii noi de locuit, precum si de nevoia de a renova/redecora vechile apartamente din blocurile comuniste", a declarat Adrian Ion, directorul de marketing al Deutek, fosta companie düfa Deutek, care este detinuta de fondul de investitii Advent International.
Pentru anul acesta este cert ca piata vopselelor va scadea, insa ritmul oscilant din primele luni ale anului i-a determinat pe principalii jucatori sa fie circumspecti in ceea ce priveste ritmul cu care se vor reduce v