Omul de afaceri Sebastian Ghiţă, cel care a pus bazele grupului Asesoft alături de colegul său de liceu, Iulian Stanciu, şi-a vândut toate acţiunile de la toate companiile pe care le deţinea, mai puţin cele de la România TV.
Decizia sud-africanilor de la Naspers de a cumpăra cel mai mare magazin online de la noi din ţară, eMAG, a fost neaşteptată pentru unii, însă Sebastian Ghiţă, 34 ani, care deţinea, împreună cu Iulian Stanciu, magazinul din 2009, a văzut în această tranzacţie oportunitatea de a ieşi nu numai din acţionariatul eMAG, ci din acţionariatul tuturor companiilor IT. La numai trei săptămâni de la tranzacţia dintre Naspers şi eMAG, prin care Ghiţă ieşea din acţionariat, Iulian Stanciu a anunţat că a preluat toate acţiunile acestuia din urmă de la Flanco și Network One Distribution (cunoscută anterior sub numele de Asesoft Distribution), devenind unic acţionar. Sebastian Ghiţă renunţa astfel la imperiul Asesoft şi la toate afacerile din domeniul IT.
„În momentul în care am decis să părăsesc zona IT, am făcut-o cu totul. Am vândut toate acţiunile, pentru că a fost o oportunitate foarte bună în piaţă. Aveam gândită strategia cu un an înainte. Asesoft, cum era denumit grupul de companii care nu aparţineau grupului, dar erau legate prin faptul că eu eram acţionar în procente mai multe sau mai puţine în fiecare dintre acestea, devenise cel mai mare grup IT din România, de cinci ori sau de şase ori mai mare decât următorul competitor. Grupul nu beneficia, din partea băncilor din România sau din partea acţionarilor de fonduri, de know-how, de reguli corporatiste care să îi permită o expansiune pe pieţele regionale sau europene“, spune Sebastian Ghiţă.
Acesta mărturiseşte că intenţia de a-şi extinde operaţiunile pe pieţele din regiune a existat de mai mulţi ani, însă nu s-a concretizat din cauza lipsei de susţinere din part