Maşina a fost realizată în şase luni la Facultatea de Mecanică
Creatorii automobilului, patru studenţi, povestesc pentru „Adevărul de Seară” despre primul concept-car de producţie autohtonă.
La începutul anului, Ovidiu Hurduc (24 de ani), Vlad Gheorghiţă (24 de ani) Ionuţ Chirica (24 de ani) şi Ovidiu Trofin (29 de ani), studenţi la universitatea ieşeană, au pornit într-o cursă contra cronometru pentru construirea de la zero a primului roadster de producţie autohtonă, care urma să reprezinte, în acelaşi timp, şi subiectul lucrării de licenţă. A fost un pariu pe care tinerii, ajutaţi de profesorul Gabriel Ursescu, l-au pus cu timpul şi resursele financiare.
Ieri la amiază, cu emoţii mari, dar cu temele făcute, studenţii au susţinut proba orală a examenului de licenţă. Tema pe care au susţinut-o în faţa comisiei a fost despre cum a prins viaţă maşina sport DV/DT, copilul de suflet al studenţilor de la Mecanică. După aproximativ o oră, tinerii şi-au făcut apariţia în aplauzele publicului, vădit emoţionaţi. Proaspeţii ingineri în mecanică au luat prelata de pe capodopera pe patru roţi. „Maşina este botezată după formula acceleraţiei şi sperăm ca săptămâna viitoare să reuşim să o înregistrăm ca marcă”, a spus Ionuţ Chirica.
Un vis devenit proiect de licenţă
Imboldurile necesare construirii primul roadster moldovenesc le-au primit de la profesorul Ursescu. „Tot timpul ne spunea «Hai, măi, băieţi» iar noi, «Da, domnu’ profesor», şi aşa am reuşit să terminăm”, povesteşte Ovidiu Trofin, „bătrânul“ echipei. Dacă pentru studenţi construirea maşinii a pornit mai mult dintr-o joacă, dar şi din dorinţa de a realiza ceva special pentru examenul de licenţă, pentru profesorul Gabriel Ursescu, coordonatorul proiectului, a fost un vis devenit realitate. „Nu m-am gândit niciodată să iau proiectul ăsta în joacă pentru că-mi doream de foarte mult timp să