Consfatuirile cadrelor didactice au consumat timp, fara a aduce noutatile asteptate de ei. Sute de cadre didactice care asteptau de la consfatuirile de simbata "marea cu sarea", sau, cu alte cuvinte, noutati in domeniu, s-au intors dezamagite acasa. Inspectorii prezenti la intilnirile cu cadrele didactice au adus prea putine lucruri noi, spun profesorii, menite sa rastoarne sistemul de invatamint. Prioritare au fost, ca de obicei, programele si caietele tipizate, pe care cadrele didactice au trebuit sa le cumpere. "Nu este vorba atit de banii pe care ii dam pe tot felul de caiete, cit despre faptul ca, de cele mai multe ori, ele au fost facute in birou si nu prea au legatura cu practica. Dintotdeauna scolile si clasele au fot eterogene, ca sa nu mai spunem de diferentele mari care exista intre scolile de la tara si cele de la oras", a spus o profesoara de biologie de la tara. Toate cadrele didactice s- au intilnit insa pentru prima data cu "scoala incluziva", pe care vor trebui sa o construiasca, incepind din aceasta toamna. "Aceasta noutate se refera la o noua calitate a actului de invatamint, care sa aiba in centru o scoala apropiata, prietenoasa, bazata pe calitate si nu pe cantitate. In sistemul de invatamint traditional, care a functionat pina acum la noi, s-a pus accentul pe elite, scoala functiona ca o fabrica ce trebuia sa scoata olimpici. Scoala se adreseaza tuturor elevilor. Orice elev trebuie sa plece acasa cu ceva invatat", a spus inspectorul pentru invatamintul primar Vasile Draganescu, subliniind ca principala responsabilitate revine invatatorilor. Numai ca aceste principii, considera invatatorii si profesorii, se cam bat in cap cu cele declarate de ministrul educatiei Mircea Miclea, conform caruia, cadrele didactice vor lua salarii diferentiate, in functie de performanta. "Daca maririle de salarii se obtin dupa premiile pe care le iau copiii din clasa,