Piaţa vehiculelor comerciale a înregistrat o creştere de aproape 8% în primele cinci luni ale acestui an faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Astfel, în intervalul inanuarie-mai din acest an s-au vândut peste 4.900 de utilitare, faţă de 4.500 în perioada similară a anului trecut. Cea mai mare creştere s-a resimţit pe segmentul utilitarelor uşoare, de sub 3,5 tone, care au accelerat cu 16%, la peste 4.100 de unităţi. Pe de altă parte, celelalte segmente de utilitare au înregistrat un declin cuprins între 14% în cazul utilitarelor între 3,5 şi 6 tone şi 25% în cazul camioanelor grele de peste 18 tone. Acestea, pe fondul revenirii economice şi în principal a exporturilor, au înregistrat anul trecut o dublare a vânzărilor.
Vânzările de autovehicule comerciale vor ajunge în acest an la aproximativ 13.500 de unităţi, în creştere cu aproximativ zece procente faţă de anul anterior pe fondul revenirii economice şi al aprecierii leului în raport cu moneda europeană, potrivit declaraţiilor lui Eugen Grigoraş, brand manager pentru Volkswagen utilitare în cadrul Porsche România, cel mai mare jucător de pe piaţa de profil.
"Piaţa de utilitare în primele două luni a înregistrat o creştere bună. Piaţa utilitarelor de import a înregistrat creştere accelerată. Este un semn bun şi indică un mai bun mers al economiei", a spus Grigoraş.
La nivelul primelor cinci luni din acest an Volkswagen utilitare a livrat aproape 400 de unităţi, în creştere cu 22% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit statisticilor APIA. "Anul acesta ne-am propus o creştere de 25-30% a vânzărilor, susţinută atât de un model nou, Amarok, dar şi de modelele actuale", a subliniat şeful VW utilitare. Astfel, în acest an vânzările de vehicule comerciale ale VW ar ajunge î