Spectacolul „superGabriela”, realizat de Cosmin Manolescu şi Compania Paradis Serial şi dedicat memoriei Gabrielei Tudor, unul dintre primii manageri culturali vizionari din România, a atras aprecieri ale presei americane.
1 /.
Prezentat, la începutul lunii, la Performance Space 122 din New York, spectacolul s-a bucurat de cronici excelente atât în The New York Times, cât și pe blogurile de specialitate dedicate dansului, descrierile fiind făcute fără economie de superlative sau comparații pompoase.
„A fost tulburător, frumos și straniu. Cu tot fumul și muzica, contopite cu lipsa mișcării și sugestia disperării, atmosfera a fost ca într-un fel de purgatoriu suprarealist sau ca într-un club de noapte plin de amenințări sinistre”, apreciază scriitorul și criticul american Andy Horwitz pe blogul său.
"A fost ca la un film de David Lynch”
Seara prezentării a fost împărțită în două, mai întâi fiind prezentată piesa „Dreams.land”, în coregrafia lui Cosmin Manolescu și interpretarea dansatorilor Camille Mutel și Litsa Kiousi, apoi publicul s-a delectat cu „superGabriela”, un solo în coregrafia și interpretarea lui Cosmin Manolescu.
„Duetul a explorat emoții primare precum dorința, frica și despărțirea. Solo-ul a vorbit despre pierdere și singurătate. Dar, împreună, cele două piese au căpătat o coeziune intrinsecă, în afara logicii. Iar prin dispunerea publicului pe scenă, în mijlocul acțiunii, s-a creat un sentiment de intimitate și includere - nu de distanțare și de excludere a publicului. Pare că am fost martor la o serie de piese despre suferință, însă „superGabriela” vorbește mult despre dezorientare și instabilitate emoțională, despre năvala amintirilor, despre haos și confuzie - încheindu-se într-o acceptare plină de ezitări. Spectacolul a fost frumos, emoționant și tulburător, cu un sens absolut dincolo d