Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), condus de Elena Udrea, a demarat campania de promovare a României ca destinaţie turistică pe 3 canale TV cu acoperire internaţională: CNN, EURONEWS şi EUROSPORT.
Acţiunile de publicitate vor consta în difuzarea de spoturi publicitare de 30 şi 20 de secunde pe primele trei posturi de televiziune internaţionale menţionate mai sus (1 spot general de prezentare de 30 sec şi câte 2 spoturi de 20 sec pentru turismul în natură şi cel cultural). Campania de promovare se va desfăşura pe o perioadă de 12 luni.
Conceptul spoturilor subliniază valorile României, resursele unice incontestabile, avantajul competitiv de a se putea baza încă pe o natură în mare parte neatinsă şi „sănătoasă”, o resursă rară şi valoroasă pentru viitorii vizitatori. Conceptul creativ al spoturilor pune în valoare moştenirea culturală românească, un mix bogat de influenţe istorice, autenticitate românească şi tradiţional.
Posturile de televiziune internaţionale au fost selectate în funcţie de audienţa (spectatori unici pe săptămână) în rândul persoanelor cu venituri peste medie care călătoresc (în interes de afaceri si de plăcere, cel puţin 6 călătorii pe an), conform datelor furnizate de European Media and Marketing Survey (EMS) pentru anul 2010. Spoturile TV au rolul de consolidare vizuală a brandului de destinaţie.
Obiectivul general al campaniei este promovarea brandului turistic naţional pe canalele internaţionale de televiziune, în scopul creării unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică, al creşterii gradului de cunoaştere a ţării noastre pe plan internaţional, al consolidării vizuale a brandului de destinaţie şi al creşterii numărului de turişti proveniţi în special de pe principalele pieţe prioritare identificate în Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului Naţional 2007 - 2026. Valoarea totală a ca