Un stat care percepe vinieta, asa cum este Romania, poate aplica taxe pentru utilizarea de drumuri si poduri, a comunicat Serviciul de presa al CE. Raspunsul vine ca urmare a unei solicitari Mediafax. CE a mai precizat ca deocamdata nu a fost primita de catre Comisie o plangere referitoare la taxa de pod Fetesti-Cernavoda.
"Aquis-ul comunitar in materie de taxe de drumuri - respectiv directiva 99/62 - nu poate impiedica un stat care percepe vinieta (intre care si Romania) sa aplice taxe pe poduri si tunele", se arata in raspunsul Serviciului de presa al CE.
Sursa citata aminteste ca sumele percepute de un stat membru UE pentru utilizarea unei infrastructuri rutiere - pod, tunel, autostrada - nu sunt calificate drept taxe potrivit legislatiei comunitare, fiind insa considerate "remuneratie pentru prestarea unui serviciu".
Transportatorii romani au sesizat luni Comisia Europeana in privinta taxei de trecere a podului peste Dunare, Fetesti - Cernavoda, solicitand fie eliminarea rovinietei, fie a acestei taxe, a declarat luni, pentru NewsIn, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT), Augustin Hagiu.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) ar trebui sa elimine rovinieta, daca decide mentinerea taxei de pod, deoarece podul este parte integranta a Autostrazii Soarelui, iar taxa de pod poate fi perceputa ca taxa pe autostrada, a explicat el.
"Taxa pentru Fetesti - Cernavoda incalca tratatul de aderare la UE. Potrivit tratatului, rovinieta poate fi pastrata pana la taxarea autostrazilor, ori podul Fetesti-Cernavoda este parte integranta din A2, deci taxa de pod se considera taxa de autostrada. Noi suntem de acord cu taxarea autostrazilor, dar sa dispara rovinieta", a afirmat Hagiu.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNAD