Poporul chinez nu pare să fie afectat de criza economică internaţională şi încă mai găseşte resurse financiare pentru achiziţia unui automobil. Aşa se face că asiaticii au depăşit SUA la vânzări auto, fiind foarte aproape de adjudecarea titlului de cea mai mare piaţă de autovehicule din lume.
Chinezii au cumpărat mai multe automobile decât americanii în primele şase luni ale anului 2009. În comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, vânzările de automobile din China au crescut cu 36,5.
Cele mai bune luni pentru vânzările de automobile din China au fost aprilie şi iunie, când asiaticii au cumpărat 1,15 milioane, respectiv 1,14 milioane de unităţi. În primele şase luni ale anului 2009, chinezii au cumpărat 6,1 milioane de unităţi, pe când americanii au cumpărat “doar” 4,8 milioane de maşini.
Guvernul de la Beijing a reuşit să sporească vânzările de automobile din China încă de la sfărşitul anului trecut, graţie unui pachet de stimulare al achiziţiei de automobile prin intermediul de reduceri la impozite şi diverse prime pentru casarea maşinilor vechi în favoarea unui automobil nou. Creşterea înregistrată de piaţa auto din China a atras atenţia tuturor producătorilor de automobile din lume. Drept urmare, aceştia s-au orientat repede către asiatici, pentru a-şi rotunji veniturile.
China ar putea deveni cea mai mare piaţă auto din lume în decursul anului 2009, deoarece a reuşit să depăşească SUA, în cinci luni din şase, la capitolul vânzări. Singurul lucru care rămâne de făcut pentru chinezi este să cumpere în continuare automobile, şi vor deveni cea mai importantă piaţă auto din lume. Acest lucru va duce la crearea de modele speciale pentru piaţa lor şi vor primi mult mai multă atenţie din partea producătorilor internaţionali de automobile.