Google i-ar fi plătit pe creatorii Adblock Plus, unul dintre cele mai populare software-uri de blocare a anunţurilor publicitare pe site-uri, pentru a-i lăsa reclamele să se „strecoare“ prin sistemul de filtrare, scrie The Verge.
Programul Adblock Plus, cea mai populară extensie Chrome şi Firefox, ar fi primit bani şi din partea altor companii care nu au fost numite. Informaţia vine de la site-ul german de ştiri Horizon care vorbeşte despre o „listă albă“ ce conţine anunţuri care nu trebuie blocate de serviciul gratuit.
Nu se ştie câţi bani ar fi plătit Google companiei Eyeo, creatoarea Adblock Plus. Niciuna dintre companii nu a răspuns deocamdată acuzaţiilor.
Pe o pagină de tip FAQ (n. red. - întrebări puse frecvent), Eye specifică că există o iniţiativă numită Acceptable Ads, introdusă în 2011, oferită gratuit site-urilor mici, care permite afişarea reclamelor neintruzive.
Compania explică motivul pentru care taxează alte site-uri pentru tratamentul special. „Administrarea acestei liste presupune mult efort din partea noastră iar această sarcină nu poate fi preluată în întregime de către voluntari. De asta suntem plătiţi de nişte companii mai mari care oferă anunţuri neintruzive“, se arată pe site.
Vrem să discutăm cu voi, „Adevărul Tech“ este şi pe Facebook.
Citeşte mai multe despre Google în următoarele articoleGoogle, din nou la cuţite cu autorităţile europene. Gigantul Internetului, somat să-şi schimbe politica de confidenţialitate
Autorităţile europene au cerut companiei Google să-şi rescrie politica de confindenţialitate. Gigantul internetului riscă sancţiuni grave în cazul în care nu se va conforma, potrivit The Guardian.Ministrul german de Interne: „Dacă nu vreţi să fiţi spionaţi, nu mai folosiţi Facebook şi Google“
Ministrul german de Interne Hans-Peter Friedrich le-a sugerat celor care nu vor să le fie inter