Premierul Victor Ponta nu va inaugura vineri a doua cale din tronsonul Cernavodă-Medgidia, aşa cum anunţase recent chiar el, în două rânduri.
Sâmbătă, la o emisiune la Antena 3, Victor Ponta a declarat că pe 16 noiembrie va fi deschis traficul pe ultimele două benzi de pe Bucureşti-Constanţa.
De asemenea, pe 22 octombrie, şeful Executivului anunţase, într-o conferinţă de presă susţinută la Palatul Victoria, că a fost informat de reprezentanţii constructorului că pe 15 noiembrie ar urma să fie finalizate lucrările la ultimul tronson din autostrada spre Constanţa.
"Practic, pe 15 noiembrie, m-au informat cei de la Astaldi că se finalizează ultimul tronson din autostrada spre Constanţa (a doua cale din tronsonul Cernavodă-Medgidia -n.n.) (...) La autostrada spre Constanţa, de exemplu, s-a lucrat anul acesta şi s-a lucrat foarte bine, adică s-a făcut într-un an ce nu se făcuse în trei, patru ani. Dar s-a uitat să se pună şi banii pentru această lucrare", declara pe 22 octombrie Victor Ponta, după cum reiese din transcriptul conferinţei de presă.
Tronsonul din autostrada Bucureşti-Constanţa este realizat de asocierea Max Boegl-Astaldi.
Declaraţia a fost făcută după întâlnirea pe care şeful Guvernului a avut-o pe 22 octombrie la Palatul Victoria, cu câteva dintre cele mai mari firme de construcţii de drumuri care activează în România şi cărora statul le datorează circa 800 de milioane de lei, reprezentând contravaloarea unor lucrări facturate, la care se adaugă alte sute de milioane pentru lucrări nefacturate încă.
"Numai la Astaldi, pentru autostrada Bucureşti-Constanţa, avem 230 de milioane lei facturate. Deci, suma totală în acest moment, la 22.10, este 779 de milioane lucrări facturate", a declarat în octombrie primul ministru.
Atât reprezentanţii CNADNR cât şi cei ai constructorului Max Boegl ne-au declarat că deschidere