Liceenii interesaţi de cunoaşterea culturii şi civilizaţiei româneşti sunt invitaţi să participe la o campanie de promovare a valorilor identitare în rândul tinerilor, organizată sub sloganul „Tu al cui eşti?“. În cadrul acestei campanii, vor fi promovate principalele evenimente ale istoriei românilor şi relevanţa lor, simbolurile naţionale, precum şi alte elemente de cultură şi civilizaţie românescă, ce pot întări, prin cunoaşterea lor, sentimentul apartenenţei la un set de valori comune, dar mai ales al mândriei de a fi român.
Provocarea le este lansată elevilor de reprezentanţii „Institutului Eudoxiu Hurmuzachi pentru românii de pretutindeni” şi Consiliul Naţional al Elevilor, începând din data de 22 martie. Primul proiect din cadrul acestei campanii se referă la popularizarea, în rândul liceenilor, a semnificaţiei datei de 27 martie 1918, urmând a fi organizat un concurs de eseuri online, cu tema „Scrisoare pentru Basarabia“. Eseurile pot fi trimise până la data de 20 aprilie, urmând ca în perioada 21 aprilie – 1 mai să fie publicate online, inclusiv voturile obţinute pentru fiecare în parte. Pe 9 mai vor fi anunţaţi câştigătorii.
Selecţia câştigătorilor va fi făcută în funcţie de numărul de voturi obţinute de fiecare eseu, în procent de 50%, şi nota acordată de juriu, compus din reprezentanţii Institutului şi ai Consiliului Naţional al Elevilor. Eseul trebuie să aibă de maximum 6000 de caractere, să fie redactat sub forma unei scrisori pentru românii din stânga Prutului, pe care să-l încarce pe platforma www.alcuiesti.ro, creată special în acest scop. Organizatorii vor oferi participanţilor la concurs 5.000 de exemplare din volumul „200 de ani de istorie a românilor dintre Prut şi Nistru”, coordonat de academicianul Ioan Aurel-Pop, precum şi trei mari premii constând în laptopuri de ultimă generaţie.
Liceenii interesaţi d