Ford va lansa în primul trimestru al anului hot-hatch-ul de clasă mică Fiesta ST 2013. Acesta va utiliza un agregat EcoBoost de 1,6 litri supraalimentat de mare putere ce îi va pemite mezinului să cocheteze cu demaraje la nivelul unui Focus ST, adică sprintul 0-100 se va realiza în 6,7 secunde.
Rival de temut pentru Peugeot-ul 208 GTI ori Renault Clio RS, Fiesta ST 2013 avansează aproape 200 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm. Emblema ST nu putea fi onorată decât printr-un model aparte, iar Ford a dezvoltat un tren de rulare optimizat pentru susţinerea performanţelor de excepţie în segmentul hatchback-urilor mici.
Reacţiile adverse resimţite în roţile directoare au fost rezolvate de Ford prin intermediul sistemului Ford Torque Vectoring Control şi a unui sistem electronic ce simulează funcţionarea unui diferenţial autoblocant ce anihilează subvirarea. Astfel a fost eradicat şi fenomenul de Torque Steering, adică fenomenul când la demaraje puternice de pe loc direcţia se simte nărăvaşă.
Caracteristicile acestui motor de 1.6 EcoBoost şi 200 CP sunt deosebit de interesante, astfel că în funcţie de cum dozezi pedala de acceleraţie, propulsorul va reacţiona fie liniar, fie cu explozia tipică a unui motor turbo. Zona de cuplu maxim, considerabil mai extinsă comparativ cu modelele Ford de serie, oferă posibilitatea de a stoarce motorul chiar şi peste 6.500 de ture
Scos pe piaţă şi dezvoltat cu ajutorul Ford Team RS, versiunea Fiesta ST 2013 propune la exterior un kit aerodinamic ce include spoilere cu “fuste” coborâte, o grilă frontală hexagonală rotunjită cu plasă neagră de faguri metalici sub care spoilerul inferior îmbrăţişează un design individualizat prin trei prize. Pragurile laterale dau senzaţia că Fiesta ST 2013 va sta lipit de asfalt indiferent cât te-ai juca la limita aderenţei. La partea din spate, Fiesta ST beneficiază de un eleron mon