Deloc măgulitor, dar foarte adevărat. Noile tehnologii care echipează automobilele tind să înlocuiască, treptat, şoferul. Iar inginerii sunt departe de a-şi fi epuizat soluţiile tehnice. Sistemele high-tech din dotarea automobilelor forţează formarea unui nou segment de cumpărător. Actualii clienţi ai automobilelor de lux din România au o mare problemă în momentul în care încearcă să aleagă modelul care li se potriveşte cel mai bine. Pentru că cele mai multe siste
Deloc măgulitor, dar foarte adevărat. Noile tehnologii care echipează automobilele tind să înlocuiască, treptat, şoferul. Iar inginerii sunt departe de a-şi fi epuizat soluţiile tehnice.
Sistemele high-tech din dotarea automobilelor forţează formarea unui nou segment de cumpărător. Actualii clienţi ai automobilelor de lux din România au o mare problemă în momentul în care încearcă să aleagă modelul care li se potriveşte cel mai bine. Pentru că cele mai multe sisteme de comandă şi control sunt prezente pe aceste vehicule, fiind mult mai uşor să ascunzi într-un preţ de câteva zeci de mii sau chiar sute de mii de euro costurile piperate ale noilor descoperiri tehnice. De exemplu, la actualul Mercedes Clasa S, în fişa tehnică apar denumiri precum „Comand“, „Pre-Safe“ sau „Distronic“. Ultimul sistem menţionat controlează distanţa între vehicule şi frânează automat maşina dacă distanţa de partenerul de trafic din faţă se micşorează, sau îşi împrumută senzorii sistemului „Bas Plus“, care evaluează datele şi, în funcţie de distanţa de maşina din faţă, pune la dispoziţie forţa optimă de frânare. O asemenea tehnologie adaugă aproape 3.000 de euro la preţul variantei standard (83.200 de euro).
La BMW Seria 7 găsim o altă inovaţie, sistemul Night Vision, care urcă cu încă 2.000 de euro preţul de pornire, de circa 80.000 de euro. Luat parcă