Pustii isi abandoneaza jucariile, barbatilor nu prea le mai place televizorul, iar bunicutele isi cheltuiesc pensia pe DVD-uri si LCD-uri. Sunt concluziile ultimelor studii asupra obiceiurilor de consum pe diverse categorii de varsta. CRISTIAN IONITA
GAMERI. Indiferent dac` au mplinit 5 ani[ori sau se apropie bini[or de 50, mp`timi]ii tehnologiei de v~rf [i petrec din ce n ce mai mult timp pentru a-[i satisface âviciul" Cele mai surprinzatoare rezultate ale unui astfel de sondaj au fost publicate de grupul bancar Lloyds TSB: 24% dintre persoanele in varsta de peste 50 de ani isi cheltuiesc o parte semnificativa a veniturilor lunare pe gadgeturi. Evident, procentul nu este valabil in tara noastra, insa ofera indicii despre preferintele consumatorilor la nivel mondial.
CE LE PLACE⦠Nici obiceiurile barbatilor nu mai sunt ce au fost odata. Potrivit unui studiu realizat de Nielsen Media Research, barbatii intre 18 si 34 de renunta putin cate putin la televiziune in favoara jocurilor video. Timpul petrecut de acestia in fata televizorului s-a diminuat cu 12% in ultimul an. In schimb, acelasi grup a petrecut cu 20% mai mult timp jucandu-se pe computer.
Copiii sunt, de departe, cei mai mari adepti ai noilor tehnologii. Pustii intre 5 si 12 ani petrec mai mult timp butonand decat jucandu-se cu masinute, puscoace sau maimutoi de plus. O spun cei de la Electronic Arts (cei mai mari producatori mondiali de jocuri electronice). Nu va inchipuiti ca femeile sunt imune. Acestea sunt atrase in mod special de jocurile "sociale" precum "The Sims", spun cei de la Nielsen Interactive Entertainment. In plus, prefera sa se joace pe Internet si descopera "viciul electronic" putin mai tarziu decat sexul opus.
GENERATIA COUNTER STRIKE. 55% dintre gamerii adolescenti asculta melodiile nou lansate mai intai intr-un joc video, apoi la radio sau te