Termenele de eliberare a buletinelor şi certificatelor de naştere şi deces vor creşte, după ce şapte angajaţi ai Serviciului de Evidenţa Persoanelor vor fi disponibilizaţi. Potrivit noilor reglementări, Serviciul are voie să aibă doar 17 angajaţi raportat la numărul locuitorilor din municipiu.
Termenele de eliberare a documentelor de identitate şi a certificatelor de deces sau de naştere vor creşte din luna septembrie, din cauza reducerilor de personal care afectează Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă al Persoanelor (SPCLEP). Astfel, conducerea Serviciului estimează că în loc de 30 de minute, cât dureazză acum eliberarea unui certificat de deces sau de naştere, din septembrie termenul va ajunge la 4 sau chiar 5 zile. De asemenea, actele de identitate vor fi eliberate în 14 zile sau chiar mai mult, faţă de 7 cât este termenul în prezent.
„Cu personalul de acum am reuşit performanţa de a munci coerent, astfel încât să eliberăm certificatele şi actele de identitate în termene destul de scurte. După reducerea de personal nu vom putea efectua nici munca de teren pe care o fac oamenii în prezent, dar nici să mai eliberăm acte de urgenţă”, spune juristul Ionel Torja, directorul SPCLEP Satu Mare. Directorul Jr. Ionel Torja îşif ace griji pentru angajaţi şi caută soluţii pentru rezolvarea situaţiei
Toţi angajaţii au de întreţinut familie
Instituţia dispune de 24 de angajaţi, după ce ieri unul dintre ei a ieşit la pensie. Alţi 7 vor fi concediaţi, conform hotărârii Guvernului privind reducerea de personal. „Trebuie să reducem numărul personalului din serviciu până la 17. Ori facem concedieri, ori îi mutăm pe aceşti oameni undeva în incinta Primăriei, acolo unde este deficit de personal”, spune Torja.
Încă nu au fost stabilite persoanele care vor fi disponibilizate, dar teama a pus stăpânire pe angajaţi.
Margareta Pop este angajat