În al doilea trimestru din 2010, pasionaţii de tehnologie au cumpărat cu 28% mai puţine mobile (telefoane şi aparate inteligente), comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, totalizând o valoare de 39 de milioane de euro, potrivit GfK.
Acest rezultat este explicat prin scăderea preţurilor pentru telefoanele inteligente, în special a celor cu ecran tactil, dar şi prin creşterea vânzărilor de modele cu funcţii de bază, oferite la preţuri mici sau chiar gratuit de către operatori.
Studiu GfK: Piaţa românească a bunurilor de folosinţă îndelungată
În schimb, Cupa Mondială a crescut cu peste 10% vânzările de televizoare în iunie, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Per total, sectorul produselor electronice de larg consum (televizoare, console video) a afişat o uşoară creştere de 1,3%, atingând vânzări de 55 de milioane de euro, în al doilea semestru din an, comparativ cu intervalul similar din 2009.
Piaţa totală a bunurilor de folosinţă îndelungată (exemplu: televizoare, maşini de spălat sau telefoane) a fost de 266 de milioane de euro în al doilea trimestru al acestui an, în scădere cu 15%, de la 313 milioane de euro în acelaşi trimestru din 2009.