Cu Kinect, noua „jucărie“ de la Microsoft, dirijezi personajele şi obiectele din joc fără controllere. Abia lansată în decembrie, platforma Kinect de la Microsoft are un preţ de pornire de 700 de lei şi poate ajunge până la 1.900 de lei.
Galeria Avatar, aşa cum a fost numită zona High-Tech din magazinul Cocor din Bucureşti, oferă clienţilor centrului comercial posibilitatea de a-şi anima propriul avatar pe proiecţii cu diagonala de patru metri. Cu ajutorul Microsoft Xbox Kinect, curioşii pot controla comenzile virtuale ale jocurilor video, prin simple mişcări ale corpului, şi comenzile vocale, fără dispozitive speciale.
Cum este posibil? Noul accesoriu pentru Xbox 360 este dotat cu o cameră color ce suportă recunoaşterea facială şi combină mecanisme de detectare care oferă o imagine 3D asupra utilizatorului. Gadgetul mai dispune de un senzor de cameră CMOS care operează în tandem cu un emiţător infraroşu. „Senzorul de adâncime", cum este numit mecanismul, construieşte o hartă 3D a obiectelor din câmpul vizual al lui Kinect, analizând luminile şi umbrele unei imagini. Pentru comenzile vocale există un sistem de microfoane, care detectează locul din care provine vocea jucătorului, anulând zgomotele de fond.
„Adio" lene!
Diferenţa dintre consolele cu joystick şi cele bazate pe senzori este mişcarea. Jocurile precum Kinect, Wii sau Playstation Move necesită efort din partea gamerilor nu numai psihic, cât şi fizic. Acum, pasionaţii vor trebui să se ridice de pe canapea atunci când vor juca pe Xbox-ul dotat cu noua tehnologie titluri ca Zumba Fitness, Motionsports, Kinect Joyride, Kinect Sports, Dance Central şi multe altele. De exemplu, pentru a juca o partidă de bowling virtual, este nevoie să stai în picioare în faţa senzorului, la maximum trei metri distanţă, să întinzi mâna dreaptă sau stângă spre setul de bile arătat pe ecran şi să arunci spre