"Mie îmi place. Când o fi aeroport aici, mă urc şi eu într-un avion, mă duc până la Kogălniceanu şi mă întorc înapoi seara", ne asigură zâmbind femeia din faţa noastră, completată imediat de vecinul său de pe banca din faţa casei: "Ne plimbăm şi noi cu avionul. La mine trece prin grădină aeroportul, e la un kilometru".
Locuitorii din comuna Adunaţii Copăceni (judeţul Giurgiu) nu îşi ascund bucuria. La mai puţin de 30 de km sud de Bucureşti un investitor privat - Infra Group SRL, companie controlată indirect de omul de afaceri Nelu Iordache, prin Romstrade şi Blue Air, vrea să înceapă, în acest an, construcţia primului aeroport integral privat: International Airport "Bucharest South" Adunaţii Copăceni.
Aeroportul ar putea fi gata în 30 de luni de la obţinerea autorizaţiei de construcţie, potrivit lui Gheorghe Răcaru, directorul de strategie al grupului de firme controlat de Nelu Iordache. Ceea ce ar însemna că în 2015 România ar putea avea un nou aeroport, la sud de Capitală.
Proiectul este descris ca una dintre cele mai mari investiţii private non-industriale din România, cu o valoare de 200-220 de milioane de euro.
"Urmează să selectăm o companie care va realiza designul aeroportului, iar până la sfârşitul anului vor fi demarate lucrările de construcţie", au declarat pentru gândul reprezentanţi ai Infra Group.
Iordache şi vărul Tache
Imediat după ce coboară dintr-un Mercedes Benz ML AMG, primarul comunei Adunaţii Copăceni, Ion Tache, ne spune că 90-95% dintre localnici sunt tare fericiţi că în comuna lor vor avea un aeroport.
În ceea ce priveşte zgomotul pe care îl vor face aeronavele, Tache - care este văr cu Nelu Iordache - spune că ar trebui să fie primul care să se plângă, având în vedere că locuinţa sa se află cel mai aproape de aeroport - la 600-700 de metri. Tache spune că pentru investiţie, Iordache a cumpăra