Nissan Pathfinder, autovehicul de teren lansat in urma cu sase ani, a primit anul trecut un facelift, care vine cu cateva schimbari la exterior, insa cu multe imbunatatiri la interior si un nou sistem de injectie directa ce a permis o crestere cu 11% a puterii motorului si a cuplului, la 190 CP.
Modelul robust Pathfinder are o garda la sol de 23 cm care il ajuta sa mearga fara probleme pe majoritatea drumurilor forestiere. Desi masina pare construita pentru off-road se comporta foarte bine si pe autostrada, Pathfinder preia frumos denivelarile soselelor din Romania, pe care nu le simti aproape deloc. Versiunea restilizata a acestui 4x4 beneficiaza de suspensii independente si bare anti-ruliu.
Am primit pentru test un Nissan Pathfinder cu echiparea LE, motorizarea diesel de 2,5 litri 190 CP si transmisia manuala cu 6 trepte, al carui pret ajunge la 46.000 euro cu TVA.
Exemplarul de test desi avea la bord aproape 43.000 de km, s-a comportat ca o masina noua de teren, neavand zgomote la interior, semn ca imbinarile Nissan sunt de calitate. Autovehiculul de test a rezistat celor aproximativ 80 de persoane care au dorit sa vada ce poate.
Pathfinder facelift are un consum decent avand in vedere ca este o masina mare, grea (2,2 tone) si patrata. Rezervorul de 80 de litri ne ajunge in oras sa parcurgem circa 700-800 de km. Consumul urban a fost de 10,5%, asemanator cu cel de autostrada la o viteza de 140-150 de km/h. Condus cu o viteza de sub 90 km/h in extraurban Pathfinder a consumat 7,5%.
Faceliftul modelului Pathfinder a vizat capota, grila bara de protectie fata si bara de protectie spate. Alte noutati sunt jantele din aliaj, farurile cu xenon si culorea metalizata Blue Grey.
La interior schimbarea este majora, Pathfinder facelift are materiale mai calitative, o noua plansa de bord si o consola centrala care imprumuta elemente de