Produsele ieftine, precum apa de masă sau de izvor, sunt cea mai mare ameninţare pentru industria apelor minerale, estimată la circa 300 mil. euro, spun îmbuteliatorii de profil.
Producţia la sursele de apă minerală a scăzut cu 9% în primul semestru, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009, pentru că o parte din consumatori s-au dus pe segmentul inferior de preţ, cel al apei fără minerale.
Explozia de produse ieftine la rafturile de apă din magazine îi forţează pe producătorii de apă minerală să crească numărul promoţiilor şi să mizeze pe ambalajele mari, de 5-6 litri.
"Numai în promoţii suntem de la începutul anului. Eforturile de vânzare sunt mai mari decât acum un an pentru că trebuie să compensăm scăderea consumului prin extinderea distribuţiei", spune Cristian Şerban, directorul executiv al Rio Bucovina, unul dintre cei mai mari cinci îmbuteliatori locali de apă minerală.
Reprezentanţii companiilor de profil estimează că piaţa s-a contractat cu 15% în volum în primele şase luni din an faţă de aceeaşi perioadă din 2009 şi spun că doar ambalajele mari, de peste 2 litri, le-au mai adus creşteri de vânzări în 2010. "Noi avem în portofoliu şi un produs economic, apa Izvorul Ascuns la 2,5 litri. Acesta nu a înregistrat scăderi de vânzări în acest an", afirmă Balazs Becsi Zsolt, directorul executiv al Apemin Tuşnad.
Compania, cu afaceri de circa 11 mil. euro în 2009, a avut în S1 un declin al volumelor vândute în jurul a 10% faţă de primele şase luni ale anului trecut.
"Am majorat vânzările de apă minerală Bucovina la 5 litri în primul semestru şi am mizat pe promoţii pentru a menţine volumele la nivelul din 2009", precizează la rândul său Cristian Şerban.
Printre promoţiile actuale ale companiei se numără vânzarea unui bax de 6 sticle de apă (de câte 2 litri) la preţul a 5 sticle în reţeaua de hipermarketuri Carr