Un număr tot mai mare de ţări văd stimularea creativităţii şi a gândirii critice ca provocarea educaţională următoare: notele mari nu mai sunt suficiente pentru a dota forţa de muncă cu abilităţile necesare pentru a alimenta inovaţia bazată pe creşterea economică, susţin experţii Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE). Pionierii sunt Singapore şi Coreea.
Introducerea creativităţii şi inovării ca abilităţi pe care elevii trebuie să le înveţe încă din şcoală, predate şi evaluate prin programe naţionale, ar putea asigura absolvenţi mai bine ancoraţi în viitoarele cerinţe ale pieţei muncii, a explicat Stéphan Vincent-Lancrin, senior analist in cadrul Departamentului de Educaţie al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), într-o postare pe blogul educaţional al OCDE.
Recenta întâlnire internaţională a OCDE-CCE din Singapore a dat ocazia unui număr de 30 de experţi în educaţie, din 12 ţări, să împărtăşească din experienţa iniţiativelor educaţionale asiatice, menite să stimuleze creativitatea elevilor şi gândirea critică.
În timp ce multe dintre aceste iniţiative se bazează pe proiecte, cercetare şi pe alte activăţi pedagogice, unele au început să folosească metode mai aplicate pentru a construi o cale de a pune în practică învăţarea abilităţilor de inovare.
Singapore şi Coreea sunt două exemple de ţări care pun în valoare creativitatea, gândirea critică şi dezvoltarea personală în programele lor, susţine analistul OCDE.
Din anul 2009, Coreea se aşteaptă ca şcolile ei să stimuleze creativitatea ca parte a obiectulului de învăţare, dar să şi aloce aproape 10% din timpul şcolii pentru proiecte şi alte activităţi care să încurajeze creativitatea.
În ceea ce priveşte Singapore, rezultatele urmărite de educaţie includ gândirea critică şi inventivă, precum şi competenţe sociale şi emoţionale. La sfârşi