• Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) sustine ca in momentul de fata pe piata exista o supraoferta, adica sunt destule masini la vanzare, dar nici un cumparator
In ultimele doua luni, numarul inmatricularilor de masini a stagnat. Astfel, in ultima perioada de timp, iesenii nu au mai facut coada la ghiseele Directiei Generale a Finantelor Publice a Judetului (DGFPJ) Iasi pentru a-si inmatricula masinile. De la inceputul lunii pana in prezent, 670 de ieseni au trecut pragul Finantelor pentru a afla cat trebuie sa plateasca pentru taxa pe poluare. Numarul acestora este egal cu cel din luna octombrie, cand a fost de aproape 1.300 de masini inmatriculate.
"In medie sunt inmatriculate 70 de masini pe zi si 1.365 pe luna. Numarul a ramas constant, in conditiile in care in luna octombrie au fost depuse peste 1.300 de cereri de inmatriculare, iar in prima jumatate a lunii noiembrie, 670. Totusi, nu putem spune cu exactitate cate masini au fost inmatriculate, deoarece multi, cand vad cat au de platit, se lasa pagubasi", a explicat Maria Taran, purtatorul de cuvant al DGFPJ Iasi. Potrivit reprezentantilor de pe piata auto ieseana, anul 2009 va fi unul destul de greu pentru acestia, mai ales in conditiile in care deja au inceput sa se simta efectele crizei financiare. Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) sustine ca in momentul de fata pe piata exista o supraoferta, adica sunt destule masini la vanzare, dar nici un cumparator. Pentru a se apara impotriva efectelor inghetului pietei auto, dealerii ieseni vor fi nevoiti sa recurga la restructurari, in primul rand la nivelul personalului. De amintit faptul ca la nivel national situatia este dramatica din cauza scaderii pietei auto cu aproximativ 30 la suta. Astfel, uzinele Dacia vor avea cel mai mult de suferit. Dupa data de 20 noiembrie, Da