Încă se analizează la minister
Ministerul Educaţiei analizează posibilitatea introducerii unui examen de bacalaureat diferenţiat, potrivit secretarului de stat Stelian Victor Fedorca, având în vedere că există candidaţi care primesc aceleaşi subiecte, dar care nu au acelaşi număr de ore la materia respectivă. „După o consultare cu toţi cei implicaţi în acest proces vom lua o decizie referitoare la examenul de bacalaureat diferenţiat”, a precizat acesta. Potrivit oficialului, elevii de la filiera tehnologică au mai puţine ore pe săptămână şi mai puţine săptămâni de şcoală, faţă de cei de la nivelul teoretic. Însă toţi au acelaşi tip de Bac. Mai mult, nepromovaţii din grupa tehnologică sunt dezavantajaţi la angajare pentru că sunt preferaţi cei cu diplomă de bacalaureat în condiţiile în care ei beneficiază de un certificat de competenţe.
Secretarul de stat a mai spus că sunt mai multe variante în lucru şi că una dintre variante prevede trei tipuri de examen de bacalaureat, A, B sau C, iar fiecare elev are dreptul să se înscrie la cel pe care îl doreşte. El nu a putut spune dacă acest tip de bacalaureat diferenţiat va intra în vigoare de anul viitor şi a menţionat că proiectul este în lucru. Încă se analizează la minister
Ministerul Educaţiei analizează posibilitatea introducerii unui examen de bacalaureat diferenţiat, potrivit secretarului de stat Stelian Victor Fedorca, având în vedere că există candidaţi care primesc aceleaşi subiecte, dar care nu au acelaşi număr de ore la materia respectivă. „După o consultare cu toţi cei implicaţi în acest proces vom lua o decizie referitoare la examenul de bacalaureat diferenţiat”, a precizat acesta. Potrivit oficialului, elevii de la filiera tehnologică au mai puţine ore pe săptămână şi mai puţine săptămâni de şcoală, faţă de cei de la nivelul teoretic. Însă toţi au acelaşi tip de B