În locul lui Gore Verbinski, care avea cel puţin un fler vizual, la cârma acestui blockbuster a fost adus Rob Marshall, un regizor dureros de plat. Etalonul filmului de vară 2011 este ăsta. Şi cuprinde o mare de nimic. Sau, dacă vreţi, o călătorie obositoare şi redundantă spre nicăieri… Pardon, are o direcţie precisă: spre piscul hipnotic de verde al box office-ului.
În afară de impulsul de-a se lamenta, din nou, în legătură cu calitatea produselor de consum hollywoodiene, cronicarul simte acum un aproape palpabil sentiment al scufundării în futilitate. În faţa mareei de bilete vândute, o recenzie proastă la un asemenea film contează fix cât o picătură în ocean. Să strigi: „păzea, vin piraţii şi sunt a' naibii de puturoşi!" e ca şi cum ai ţipa „fugiţi, vin turcii!", după ce pământul e pârjolit, fântânile otravite şi fecioarele răpite...
O plictiseală chinuitoare
Şi, totuşi, ceva trebuie spus. De pildă, că schema unei pelicule estivale ar trebui să se construiască în jurul plăcerii vizionării, iar rezultatul să fie fun şi entertaining. Adică exact ce nu reuşeşte această torpilă. E o corvoadă, o plictiseală chinuitoare, probabil unul dintre acele filme care îmi vor fi proiectate în buclă într‑o eventuală descindere în iad (sunt sigură că diavolul are unelte personalizate). Mi-a provocat greaţă şi nu doar din cauza 3 D-ului complet inutil.
În fine, recunosc că eram deja sastisită de la Piraţii 1 ½, dar am sperat în van că acest „reboot" (un fel de relansare a francizei, unde unele personaje sunt abandonate şi alte noi introduse) să aducă o briză proaspătă în formulă. De data asta, Sparrow e forţat să-l conducă pe Blackbeard, nou său nemesis, spre o mitică Fântână a Tinereţii, însă eroilor nu le pasă de destinaţie nici cât regizorului. În locul lui Gore Verbinski, care avea cel puţin un fler vizual, la cârma acestui blockbuster a fo