Michael Schmidt, care controlează Automobile Bavaria, cel mai mare dealer BMW de pe piaţa locală, a accelerat planurile de dezvoltare pe pieţe mature precum Germania, după ce anul trecut a înregistrat pierderi de 4 mil. euro în România din cauza deprecierii leului.
Michael Schmidt a preluat în aprilie două centre BMW din partea de sud a Munchenului de la compania Schorsch Meier amplasate în oraşele Starnberg şi Germering şi un al treilea în Bad Tolz. Primul dealer, achiziţionat în 2007, a fost cel din Wolfratshausen, tot în apropiere de Munchen, atunci când omul de afaceri a demarat operaţiunile de extindere pe piaţa germană.
Valoarea tranzacţiei pentru preluarea celor trei centre din Germania este de "câteva milioane de euro, dar sub nivelul de 10 mil. euro", a precizat Schmidt. Extinderea pe piaţa germană vine în contextul în care în România piaţa auto continuă declinul cu 25% în primul semestru al acestui an după ce anul trecut a scăzut cu aproape 60%. Cu toate că piaţa scade, vânzările BMW pe piaţa locală au revenit pe plus la nivelul primelor şase luni ale acestui an, cu o creştere de peste 41%, la aproape 700 de maşini.
De la discuţii de vânzare la expansiune
În 2007, după ce BMW Group România a preluat oficial importurile mărcilor BMW şi MINI, Michael Schmidt dorea să vândă businessul către grupul britanic Inchcape, care în România deţine importurile Toyota şi Lexus.
"În 2007, înainte de criză, voiam să vând şi să mă retrag. Eram în faza de «letter of intend» cu Inchcape să le vând toată reţeaua, dar s-a opus BMW. După acest episod trebuia să mă reorientez, să mă extind cumva şi să împart riscul. Eu văd un profit în sinergii. Pot să fac un schimb de experienţă cu mecanici din Germania să vină aici, sau de aici acolo, sau un director care s-a plafonat de acolo să-l aduc aici."
Pe fondul devalorizării monedei