Când ne referim la ceas, ne gândim instantaneu la măsurarea timpului şi nu la obiectul în sine. Deşi apreciat de-a lungul timpului ca bijuterie sau accesoriu vestimentar important, ceasul a devenit element de decoraţie a interioarelor şi chiar obiect de studiu pentru designerii contemporani.
Estetica ceasului, reinventată într-un stil minimalist.
Vă mai aduceţi aminte când aţi învăţat să număraţi, să denumiţi culorile sau să citiţi ceasul? Pe măsură ce ne obişnuim cu anumite constante din viaţa noastră, ne este greu să ne imaginăm viaţa fără ele. Unul dintre aceste obiecte esenţiale şi uzuale pentru fiecare dintre noi este ceasul. Acest accesoriu este vital atât în garderoba noastră zilnică, cât şi în spaţiile în care efectuăm activităţile cotidiene. Dacă ceasului de mână i s-a acordat o atenţie exacerbată în ultimul deceniu, ceasul de cameră a fost pe nedrept neglijat.
Şi cine s-ar fi gândit că oameni pasionaţi pot fonda companii de design care să aibă ca tematică ceasul de perete? Din 2001 până acum, firma de origine spaniolă Nomon s-a ocupat de transpunerea într-o manieră contemporană a exteriorului ceasului, deprinzând mai întâi sistemul mecanic de funcţionare a acestuia, ca mai apoi să se ocupe de estetică. Creatorii şi fondatorii firmei sunt Ŕngels Arrufat şi José María Reina, foşti studenţi la Universitatea de Design din Florenţa, care au simţit că revitalizarea aspectului ceasurilor este un câmp bun de extindere şi că astfel îşi pot exprima creativitatea în acest subdomeniu al artei.
Aspectul simplu al ceasurilor din colecţiile lor este determinat voit de designeri, utilizarea lor în diferite tipuri de amenajări fiind o consecinţă a acestei simplităţi.
Materialele utilizate sunt variate: lemn de cireş, lac japonez, metal, fibră de sticlă, carton, sticlă sau plastic. Formele descrise de ceasuri sunt simp