Ministerul Transporturilor va semna, în 2009, contracte pentru construirea a 958 kilometri de autostradă, după ce anul 2008 a fost dedicat pregătirii studiilor de fezabilitate şi încheierii licitaţiilor pentru desemnarea celor care vor realiza aceste studii.
Potrivit datelor din stragiile aprobate de ministrul Ludovic Orban, în 2009, vor fi semnate contracte pentru construirea unor proiecte importante de autostradă precum tronsonul Piteşti - Sibiu, cu o lungime de 155 de kilometri, şi Autostrada Moldova (Târgu Mureş - Iaşi), cu o lungime de 310 kilometri şi Autostrada Ploieşti - Buzău - Focşani - Albiţa, cu 314 kilometri, arată Agerpres. Costurile acestor proiecte vor fi importante dacă luăm în calcul doar proiectele ce vor fi realizate în concesiune, de la trei miliarde de euro pentru tronsonul Comarnic - Braşov şi trei miliarde de euro pentru Autostrada Bucureşti - Sibiu.
Tronsonul de Autostradă Piteşti - Sibiu, face parte din Coridorul IV de Transport European (Arad - Piteşti - Bucureşti - Constanţa), dar nu are finanţare de la Uniunea Europeană fiind considerat foarte dificil de realizat din cauza solului. Se pare că acest tronson, pentru care la începutul anului viitor se va semna contractul pentru compania care va realiza studiul de fezabilitate, constructorul va fi selectat până al sfârşitul anului viitor urmând ca proiectul să se realizeze în concesiune.
Pe Coridorul IV, cu excepţia tronsoanelor Piteşti - Sibiu şi Medgidia- Constanţa, se cunosc deja companiile care vor realiza tronsoanele de autostradă. Tot în concesiune va fi realiza tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov, cu o lungime de 55 de kilometri, şi al cărui constructor/finanţator/concesionar va fi selectat în luna ianuarie a anului viitor. Tot în 2009 va fi selectat constructorul pentru Autostrada Ploieşti - Buzău - Focşani - Albiţa , de pe Coridoul IX