Reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor, structură care reprezintă peste 3 milioane de elevi din toată ţara, spun că este nevoie la BAC de subiecte diferenţiate, în funcţie de profil şi filieră, inclusiv la limba şi literatura română.
Consiliul Naţional al Elevilor (CNE), structură reprezentativă a elevilor din învăţământul preuniversitar din România, îşi exprimă îngrijorarea cu privire la calitatea actului educaţional, date fiind rezultatele de la examenul de bacalaureat, sesiunea iulie 2012.
„Rezultatele evaluării examenului național de bacalaureat de anul acesta confirmă nevoia introducerii subiectelor de tip diferențiat în funcție de profil și filieră, inclusiv la limba și literatura română. Bacalaureatul diferențiat ar asigura șanse egale elevilor, în ceea ce privește evaluarea în funcție de programa și curriculumul profilului pe care îl urmează.
În acest sens, C.N.E. doreşte să atragă atenţia reprezentanţilor Ministerului Educaţiei Cercetării Tineretului şi Sportului cu privire la necesitatea unei reforme reale, structurate, adaptate la realitatea societăţii, care să aibă ca punct de pornire descongestionarea materiei predate la clasă”, spune Georgiana Epure, secretar al Departamentului de Relaţii Externe al CNE.
Potrivit sursei citate, Consiliul Național al Elevilor dorește să tragă un semnal de alarmă în rândul cadrelor didactice, în vederea stimulării elevilor pentru pregătirea examenului final, astfel încât toți elevii care sunt admiși pentru a susține examenul de bacalaureat să îl promoveze cu o medie care să reflecte valoare cunoştinţelor acumuate pe parcursul anilor de liceu.
„De asemenea, C.N.E. ca și structură reprezentantivă a elevilor, îşi manifestă disponibilitatea de a contribui permanent la îmbunătăţirea sistemului educaţional românesc, în calitate de organism consultativ al Ministerului E