Vezi
Peste 5.400 de profesori, invatatori si educatori din judetele Maramures si Botosani au participat la cursuri de formare continua, printr-un program european, desfasurat in perioada 2010 – 2013. La finalul saptamanii trecute, echipele din cele doua judete care au implementat proiectul au participat la o intalnire desfasurata in Botosani, pentru a discuta despre finalitatea acestui proiect, dar si despre utilitatea unor astfel de cursuri in sistemul de invatamant actual.
Proiectul „Competenta, profesionalism si dimensiune europeana prin integrarea TIC in actul educational” a demarat in anul 2010, insa formarea profesorilor a inceput abia in anul 2012. In Maramures, au fost realizate trei serii de formare, de cate trei luni fiecare. Nu mai putin de 2.700 de cadre didactice din Maramures au invatat tehnici de lucru IT, metode interactive de predare – invatare, dar si cum sa faca fata situatiilor de criza de la clasa. Totodata, alti 2.700 de dascali din Botosani au beneficiat de cursurile gratuite oferite in cadrul acestui program.
„In total, am avut 5.400 de profesori, invatatori si educatoare care s-au format prin acest curs. Scopul acestui curs este dobandirea de abilitati de folosire a tehnologiei informatice in actul educational. Nevoia de utilizare a tehnologiei informatizate in actul educational ne-a facut sa alegem acest curs si se dovedeste foarte util pentru cadrele didactice , atat din judetul Maramures, cat si din judetul Botosani”, a explicat directorul Casei Corpului Didactic Maramures, Gelu Todorut.
Echipele de implementare a proiectului din cele doua judete s-au intalnit la finalul programului, intr-o reuniune organizata la Botosani , pentru a dezbate rolul acestor cursuri in educarea generatiilor de elevi viitoare.
„La nivelul judetului Botosani, daca cele 2.700 de cadre didactice merg in clasa s